luni, 28 martie 2011

Asa s-a naruit un vis...
(Isi deapana amintirile cu lacrimi pe obraji)


Eram eleva in clasa aVII-a,la scoala din Ivesti,scoala pe care am urmat-o dupa cele patru clase primare facute in comuna natala. La insistentele invatatorului meu din scoala primara,(ca sunt un copil bun si ca ar fi pacat sa nu urmez mai departe),tatal meu Iordache Tatu s-a lasat greu induplecat si in cele din urma,iata-ma eleva la scoala din ivesti.
O intamplare nefericita,insa,a facut,ca intr-o zi sa ma captusesc cu o boala urata si nedreapta care avea sa-mi marcheze destinul.Este vorba despre o infectie a pielii capului numita,, chelbe'',in denumire populara ,frecventa la acea vreme.Intr-un timp foarte scurt intregul cap mi-a fost acoperit de o coaja groasa din care iesea puroi si sange in acelasi timp.Din capul frumos cu codite ondulate,(mandria mea),ramanand un oval hidos din care licareau doi ochi expresivi si inteligenti.Asa s-a chinuit mama mea, sarmana,doua luni de zile,spalandu-ma regulat cu ceai de pelin su ungandu-ma cu tot felul de alifii asa cum imi prescrise doctorul.
In acest timp am fost nevoita sa-mi intrerup cursurile la scoala din Ivesti.Dar intr-o zi,mama a observat ca de sub coaja groasa a capului meu mijea primul fir de par,nu par ci puf ca la puisorii de sub closca.Mi-a curatat capul si mare i-a fost mirarea cand a vazut,cum puful de papadie imi acoperea capsorul de copil greu incercat.Puful s-a transformat mai apoi intr-un par negru si des ,de o rara frumusete.A trecut timpul si mi-am recapatat si mandretea de codite la care nu mai speram vreodata.Dar la scoala stiu ca nu m-am mai intors niciodata.Nu am mai putut,sau nu am mai avut curajul,nu stiu nici acum cum s-a intamplat,dar visul de copil mi s-a spulberat si am ramas la casa tatalui meu sa lucrez pamantul cu manutele fragede de copil de nici treisperzece ani impliniti...
Asa s-a naruit un vis,un destin,toata viata regretand acea intamplare nefericita care m-a urmarit la fiecare pas.Am suferit si am mers mai departe, cu aripile frante,dar nu invinsa.
Si cine stie candva...in alta viata poate imi voi regasi drumul si voi innoda visul ramas neimplinit in prima mea viata!
VIS DE COPIL,ARIPI FRANTE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu